Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

Arvoisa vieras! Luethan tämän osion ennen kuin rekisteröidyt. Osiossa on hyödyllistä tietoa. Rekisteröityminen tuo sinulle enemmän, luota minuun. Ja teille, jotka olette jo rekisteröityneet, tämä osio on yksi tärkeimmistä foorumilla, joten pysy kartalla lukemalla täältä.

Valvoja: Siru84

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 15 Joulu 2015, 20:56

Del kirjoitti:Sama poikien kuvien suhteen. Monta kertaa oon laittanu kuvan vaik Ronnysta ja nähny, että esim 3 jäsentä on lukenu aluetta mut ei kommentoinu kuvaa (en aina itsekään kommentoi). Sit huomaankin, että Ronnysta oli toinenkin kuva niin jos muokkaan sitä viestii niin nää kyseiset ihmiset ei välttämättä nää sitä kuvaa ollenkaan, koska eivät avaa kuvakeskustelua enää uudestaan ku ehkä seuraavan kerran sillon kun tulee uus kuva eli viikon päästä.


Näin mä ainakin itse myönnän tekeväni :awkward: Jos viesti ei ole uusi, mä en ole sitä aluetta silloin lukemassa :nolostus:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja MF » 15 Joulu 2015, 21:00

Oon ehdottomasti samaa mieltä Sirun ja Delin kanssa. Multa on mennyt niin monet kerrat asioita ohi kun joku on vaan muokannut viestiään eikä postannut uutta. Siitä kun ei tule MITÄÄN ilmoitusta. Jos esim haastatteluketju on ollut 2 vkoa hiljaisena ja edellinen viesti on minulta, totta kai laitan uuden viestin jos postaan jotain. Jos muokkaan edellistä viestiä kukaan ei näe, että ketjuun on ilmestynyt uutta asiaa ja se menee kaikilta täysin ohi.

Toisekseen monet tämän foorumin ketjuista ovat chat-luontoisia. Salatut Elämät tulee kerran päivässä arkisin ja esim ennakkojaksojen keskustelu tapahtuu suurimmaksi osaksi kello 20-21 välillä ollen 23h vuorokaudesta hiljaista. Näissä ketjuissa jaksoa kommentoidaan usein lyhyilläkin lauseilla sen mukaan mitä asioita mieleen tulee jaksosta ja muiden kommenteista. Viestejä ilmaantuu lyhyessä ajassa paljon ja et ehdi muokata viestiäsi usein ollenkaan kun on tullut jo kasa uusia viestejä ja kukaan ei huomaa vanhan viestin sisältävän yhtäkkiä uutta asiaa kun ketjun alimmat viestit ovat uusia.

Tärkeintä kuitenkin on saada keskustelua aikaiseksi täällä kun tämä on melko hiljainen foorumi. Siksi jokainen uus asia ja mielipide on hyvä postata uudeksi viestiksi että ihmiset näkevät sen ja syntyy keskustelunaiheita. Eikä niin että vain muutama huomaa viestin ja muut monen päivän päästä kun asia ei ole enää ajankohtainen.
Kuva
Kuva
Avatar
MF
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
 
Viestit: 11306
Liittynyt: 06 Syys 2012, 15:35

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 15 Joulu 2015, 21:06

MF kirjoitti:Tärkeintä kuitenkin on saada keskustelua aikaiseksi täällä kun tämä on melko hiljainen foorumi. Siksi jokainen uus asia ja mielipide on hyvä postata uudeksi viestiksi että ihmiset näkevät sen ja syntyy keskustelunaiheita. Eikä niin että vain muutama huomaa viestin ja muut monen päivän pästö kun asia ei ole enää ajankohtainen.


Tämähän se tärkein asia on. Ja vaikka tuolla on kohta "Ilmoita vastauksesta sähköpostiini", niin en tiedä kattaako se senkin että muokkaat viestiä? :roll: Jos muokkaamisesta tulisi jokin ilmoitus tai sen saisi näkyvämmäksi, tuplapostauksia ei juurikaan syntyisi, mutta koska nyt on mahdollisuus, että viesti katoaa jos vain muokkaa viestiään, kannattaa siksi laittaa kokonaan uusi viesti.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 15 Joulu 2015, 21:28

On tietenkin päivänselvää, että on eri asia, jos edellisestä viestistä on pitkä aika tai jos kyseessä on esim. kuvaosio.

Tarkoitin lähinnä sitä, että lyhyen ajan sisällä tulee lisättävää, eikä kukaan ole kirjoittanut väliin, niin omaa viestiä olisi fiksua muokata. Lyhyen ajan voi tietenkin jokainen itse määritellä, saman päivän - saman tunnin sisällä?
Pikkuinen
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
 
Viestit: 4672
Liittynyt: 13 Touko 2013, 22:42

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 12 Elo 2016, 18:13

:specialannouncement:

Youtube-tagi on nyt päivitetty uudella koodilla kun vanhat koodit alkavat olla rikkinäisiä, varsinkin Chromella. Ja se tarkoittaa sitä, että nyt kopioidaan koko youtuben osoite tagien väliin eikä loppua kuten ennen! Esimerkki:

Osoite: https://www.youtube.com/watch?v=RHjlxA4Lfrk

Foorumille [youtube]*https://www.youtube.com/watch?v=RHjlxA4Lfrk*[/youtube]

Näyttää tältä:



Munfoorumi sanoo näin:
YouTube on muuttanut videoiden upottamiseen tarvittavaa koodia ja siten YouTube-tagit foorumeilla kaipaavat päivitystä. Lisäksi uusi tagi sallii mm. HTML5-pohjaisen videoiden toiston, joka esimerkiksi mobiililaitteilla on kevyempi kuin Flash-videoiden toistaminen.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 23 Syys 2016, 20:42

Kuva

Miks foorumi näyttää Chromella tältä jo toista iltaa? :gaah: Ei voi olla yhteydestä kii. Oon mokkulalla ja viel eri paikas ku eilen ja tän pitäs olla tosi hyvä yhteys...
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 23 Syys 2016, 21:05

Del kirjoitti:Kuva

Miks foorumi näyttää Chromella tältä jo toista iltaa? :gaah: Ei voi olla yhteydestä kii. Oon mokkulalla ja viel eri paikas ku eilen ja tän pitäs olla tosi hyvä yhteys...


Outoa! O.o :confused: Ootko koettanut vaihtaa tyyliä toiseen?
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 23 Syys 2016, 21:08

Just vaihdoin... vissiin subsilver2:ssa on se vika, koska sitä ei voi käyttää enää. :roll:
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 23 Syys 2016, 21:10

Del kirjoitti:Just vaihdoin... vissiin subsilver2:ssa on se vika, koska sitä ei voi käyttää enää. :roll:


Mäkin käytän Chromea koska Mozillalla foorumi toimii niin hitaasti että menee hermo ja mulla ei ainakaan oo tollasta ongelmaa *puunkoputus* Hmm :hmm: Jos koetan hetkeks epäaktiivoida ton subsilverin ja palauttaa sen takas sitten niin jos auttais? :hmm:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 23 Syys 2016, 21:12

Siru84 kirjoitti:
Del kirjoitti:Just vaihdoin... vissiin subsilver2:ssa on se vika, koska sitä ei voi käyttää enää. :roll:


Mäkin käytän Chromea koska Mozillalla foorumi toimii niin hitaasti että menee hermo ja mulla ei ainakaan oo tollasta ongelmaa *puunkoputus* Hmm :hmm: Jos koetan hetkeks epäaktiivoida ton subsilverin ja palauttaa sen takas sitten niin jos auttais? :hmm:


Voihan sitä kokeilla.
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja MF » 23 Syys 2016, 21:12

Se voi olla Delin koneessa nyt joku bugi. Mulla oli joskus aikoinaan sama ongelma foorumin kanssa monta päivää. En muista millä se sit lopulta lähti. Tyhjensin kai välimuisitn ja näin :hmm:
Kuva
Kuva
Avatar
MF
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
 
Viestit: 11306
Liittynyt: 06 Syys 2012, 15:35

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 23 Syys 2016, 21:13

MF kirjoitti:Se voi olla Delin koneessa nyt joku bugi. Mulla oli joskus aikoinaan sama ongelma foorumin kanssa monta päivää. En muista millä se sit lopulta lähti. Tyhjensin kai välimuisitn ja näin :hmm:


Mut kun outoo on se, että se alko eilen yhtäkkiä ja miks se on just tossa teemassa eikä prosilveris mitä nyt käytän?
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja MF » 23 Syys 2016, 21:14

Del kirjoitti:
MF kirjoitti:Se voi olla Delin koneessa nyt joku bugi. Mulla oli joskus aikoinaan sama ongelma foorumin kanssa monta päivää. En muista millä se sit lopulta lähti. Tyhjensin kai välimuisitn ja näin :hmm:


Mut kun outoo on se, että se alko eilen yhtäkkiä ja miks se on just tossa teemassa eikä prosilveris mitä nyt käytän?


No sillon just sulle on voinu jäädä välimuistiin joku bugi nimenomaan siihen teemaan....
Kuva
Kuva
Avatar
MF
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
 
Viestit: 11306
Liittynyt: 06 Syys 2012, 15:35

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 23 Syys 2016, 21:16

MF kirjoitti:Se voi olla Delin koneessa nyt joku bugi. Mulla oli joskus aikoinaan sama ongelma foorumin kanssa monta päivää. En muista millä se sit lopulta lähti. Tyhjensin kai välimuisitn ja näin :hmm:


Joo tuo ois toinen jota oisin seuraavaksi ehdottanut että välimuistin tyhjennys. Varsinkin kun se kohdistuu vain tiettyyn tyyliin. Että kokeiletko sä sitä välimuistin tyhjennystä ensin?
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 23 Syys 2016, 21:35

Joo ei mitään enää, sain toimimaan.
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja MF » 13 Marras 2016, 22:12

Moikka :)

En oo jaksanut aiemmin kysellä kun on ollut vaikka mitä muuta mielessä, mutta oonko ainoa, joka ei pysty Mozillalla kirjautumaan ollenkaan foorumille? Oon joutunut nyt muutaman viikon jo käyttämään Exploreria aina kun meen foorumille. Mulla on Chrome nyt kokonaan poissa käytöstä koska se aiheutti koneen kaatumista ja ei oo siis kuin Firefox ja Explorer selaimina. Toki voisin jonkun Operan tai Safarin ladata jos ei muu toimi.


Mutta ongelma siis Firefoxissa. Oon tyhjentänyt välimuistin ja sivuhistorian sun muut. Silti ongelma ei poistu. Eli aina ku meen foorumille niin kirjaudun sisään ja tulee ilmoitus että olet kirjautunut sisälle. Sitten kun menee eteenpäin niin palaakin vaan etusivulle ja on edelleen ulkona. Sama uudestaan eikä mitään. Eli siis en pysty ollenkaan Firefoxilla kirjautumaan sisään. Se vaan heittää saman tien ulos :X
Kuva
Kuva
Avatar
MF
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
 
Viestit: 11306
Liittynyt: 06 Syys 2012, 15:35

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 13 Marras 2016, 22:16

MF kirjoitti:Moikka :)

En oo jaksanut aiemmin kysellä kun on ollut vaikka mitä muuta mielessä, mutta oonko ainoa, joka ei pysty Mozillalla kirjautumaan ollenkaan foorumille? Oon joutunut nyt muutaman viikon jo käyttämään Exploreria aina kun meen foorumille. Mulla on Chrome nyt kokonaan poissa käytöstä koska se aiheutti koneen kaatumista ja ei oo siis kuin Firefox ja Explorer selaimina. Toki voisin jonkun Operan tai Safarin ladata jos ei muu toimi.


Mutta ongelma siis Firefoxissa. Oon tyhjentänyt välimuistin ja sivuhistorian sun muut. Silti ongelma ei poistu. Eli aina ku meen foorumille niin kirjaudun sisään ja tulee ilmoitus että olet kirjautunut sisälle. Sitten kun menee eteenpäin niin palaakin vaan etusivulle ja on edelleen ulkona. Sama uudestaan eikä mitään. Eli siis en pysty ollenkaan Firefoxilla kirjautumaan sisään. Se vaan heittää saman tien ulos :X


Mä oon tällä hetkel Firefoxilla ja mul kyl toimii. :? Mikä teema sulla on? Voisko olla siitä kii? :X
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja MF » 13 Marras 2016, 22:22

Del kirjoitti:
MF kirjoitti:Moikka :)

En oo jaksanut aiemmin kysellä kun on ollut vaikka mitä muuta mielessä, mutta oonko ainoa, joka ei pysty Mozillalla kirjautumaan ollenkaan foorumille? Oon joutunut nyt muutaman viikon jo käyttämään Exploreria aina kun meen foorumille. Mulla on Chrome nyt kokonaan poissa käytöstä koska se aiheutti koneen kaatumista ja ei oo siis kuin Firefox ja Explorer selaimina. Toki voisin jonkun Operan tai Safarin ladata jos ei muu toimi.


Mutta ongelma siis Firefoxissa. Oon tyhjentänyt välimuistin ja sivuhistorian sun muut. Silti ongelma ei poistu. Eli aina ku meen foorumille niin kirjaudun sisään ja tulee ilmoitus että olet kirjautunut sisälle. Sitten kun menee eteenpäin niin palaakin vaan etusivulle ja on edelleen ulkona. Sama uudestaan eikä mitään. Eli siis en pysty ollenkaan Firefoxilla kirjautumaan sisään. Se vaan heittää saman tien ulos :X


Mä oon tällä hetkel Firefoxilla ja mul kyl toimii. :? Mikä teema sulla on? Voisko olla siitä kii? :X


Mul on se yleinen teema se turkoosi (en muista nimeä). Mut se mikä näkyy Firefoxilla on sellanen mustavalkonen teema (varmaa vierasteema).
Kuva
Kuva
Avatar
MF
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
 
Viestit: 11306
Liittynyt: 06 Syys 2012, 15:35

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 13 Marras 2016, 22:45

MF kirjoitti:Mul on se yleinen teema se turkoosi (en muista nimeä). Mut se mikä näkyy Firefoxilla on sellanen mustavalkonen teema (varmaa vierasteema).


Sulla on prosilver ja Pronight on tällä hetkellä vierasteema. Mietin johtuisko se siitä että oot näkymätön nyt? :hmm:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja MF » 13 Marras 2016, 22:57

Siru84 kirjoitti:
MF kirjoitti:Mul on se yleinen teema se turkoosi (en muista nimeä). Mut se mikä näkyy Firefoxilla on sellanen mustavalkonen teema (varmaa vierasteema).


Sulla on prosilver ja Pronight on tällä hetkellä vierasteema. Mietin johtuisko se siitä että oot näkymätön nyt? :hmm:


Eikun alkoi jo ennen sitä. Kestänyt varmaan jotain 2-3 viikkoa mut en oo viittiny sanoa aiemmin ku ollu muutakin murhetta :X
Kuva
Kuva
Avatar
MF
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
 
Viestit: 11306
Liittynyt: 06 Syys 2012, 15:35

EdellinenSeuraava

Paluu Foorumin säännöt, ohjeet ja tiedotteet / Forum's rules, instructions and announcements

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron