Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

Arvoisa vieras! Luethan tämän osion ennen kuin rekisteröidyt. Osiossa on hyödyllistä tietoa. Rekisteröityminen tuo sinulle enemmän, luota minuun. Ja teille, jotka olette jo rekisteröityneet, tämä osio on yksi tärkeimmistä foorumilla, joten pysy kartalla lukemalla täältä.

Valvoja: Siru84

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 08 Syys 2014, 14:46

Pipe kirjoitti:Mikähän toi "alkuperäisjäsenet" titteli oikein on? Mitä sillä niinku on ees merkitystä? Ja jos on "alkuperäisjäsen" ni tekeekö se siitä jäsenestä jotenkin tärkeemmän ja arvostetumman?? Ja eikö yksinkertasesti sit vois olla YKS alkuperäisjäsenet titteli (johon kyllä itekin tunnun kuuluvani, kun kerran mun nimeämiä topiceja täälä yhä on ja mun nimeämiä osioita) :roll: Ja kuinka moneen yleensäkä ootte kysyny lupaa, saako niitä käyttää. Johon luokiteltais kaikki ja mä ymmärrän jos modeilla on joku "erityinen" titteli tai ylläpitäjillä ( esim Hitler :lol:), mut siis mä en tajua miks muilla "tavallisilla" käyttäjillä on noita erityistitteleitä. Ymmärrän et toiset on läheisempiä kavereita kuin toiset täälä, mut jotenkin mun mielestä toi ainakin vaikuttaa jotenkin tunnelmaan täälä ja siihen et tääl on sellanen "suljettu" ryhmä johon ei saa ees tulla uusia. Eli ymmärrän hyvin uusia mikseivät ota kauheesti mitään asioita esille/eivät juttele. Ja mikä ihme sääntö sekin on et tarvii kirjottaa 5 viestiä et saa pitää tunnuksensa? :roll: Tai se jos "offaa" jossain (missä kuitenkin on asiakin mukana) ni heti maristaan, tai ainakin tiettyjen käyttäjien kohdalla, muut saa tehä mitä lystää, mut tietyille napistaan offaamisesta...

Et joo ymmärrän hyvin miksi mua jossain vaiheessa ketutti tää touhu niin paljon, alkanut taas huomaan et mikään ei oo muuttunu... (enne ne oli modeja nyt jotain ihme "erityistittelin" omaavia tyyppejä? :roll: )

Tiedän monta muuta paikkaa et vaikka on sellanen tietty kiintynyt ryhmä, ni kun sinne tulee uusia ni ne otetaan avosylin vastaan täälä on vaa sillee

"no tervetuloa, mut voit häipyä samantien sinne mistä tulitkin" idea... :roll:


Mä teen tästä virallisen topicin kyllä, mutta koska sä selvästi olet hätähousu, etkä jaksa odottaa että mä asiasta tiedotan, niin mä nyt kommentoin sulle jo tähän tätä asiaa.

Mä sain yöllä idean, että kaikki ne, jotka ovat rekisteröityneet vuonna 2012, ja ovat nyt, tai olleet joskus PREMIUM-ryhmässä, joka kattaa foorumin kaikki osiot, saisivat jotain tunnustusta siitä, että he ovat kulkeneet tämän matkan mun kanssa täällä. Muutamalta vielä kyselen väritoiveita, niin saan alkaa tehdä tiedotusta asiasta.

Kyllä, sä olet alkuperäisjäsen, mutta sut on täältä kahdesti poistettu. Natu lähti myös omasta aloitteestaan. Mä Natun kanssa puhuin, ja hänelle käy, ettei hän saa omaa väriä, ja on tolla värillä kun on nyt. Sä olet tosiaan poispotkittu kertaalleen, niin et saa omaa väriä ja koska sun liittymispäiväkin alkaa 2014, eikä 2012, kuten alkaa näillä, jotka värin saivat. Mä en nyt millään kykene muistamaan, että onko sulla ollut vanhalla foorumilla ensimmäisellä kerralla kaikki foorumin oikeudet? :hmm: Se, että sä oot tehny topiceja tai nimennyt osioita joskus ei mun mielestäni tee susta sellaista, jonka pitäisi saada joku väri erityisväri myös. Joo sä ne keksit, mutta yhtä hyvin sen voinut keksiä ihan kuka tahansa, ja vaikka joku sellainenkin, joka ois täältä halunnut lähteä tai jotain. Eikö se ole hyvä, että täällä ois pala susta edelleen mukana? Itse mua kiitit, kun en oo vaihtanut nimiä toiseen, ja nyt saa kuvan, että ne pitäisikin vaihtaa :hmm:

Yksi alkuperäistittelijuttu olisi toki hyvä, mutta alkuperäisjäseniä on kuitenkin aikamoinen litania. Miten päästäisiin kaikki sopuun siitä väristä? Ja eikös se ole hieno, että jokainen on yksilönä oman värinsä saanut päättää, ja voi näin olla ylpeä siitä, että ovat rekisteröityneet foorumin perustusvuonna tänne, ja haluan heille nyt tunnusta antaa?

Vaikka mä täällä oonkin ystävystynyt ihmisten kanssa, niin en silti anna oikeuksia enää sen mukaan onko mun ystävä vai ei. Oikeudet lähtee jos ei kommentoi ja sen kyllä pystyy hyvin katsomaan ketkä kaikki on tavallisella Rekisteröityneet värityksellä. Jokainen kuuluu johonkin ryhmään.

*VIP PREMIUM-[/b], joka kattaa kaikki foorumin salaisista osioista. Ryhmissä olevat ovat sinisen värisiä.

*VIP-MUUT, jotka lukeutuvat muutamiin eri alakategorioihin. Ryhmissä olevat ovat violetin värisiä.

Rekisteröityneet käyttäjät ovat väritykseltään tätä luokkaa ja he näkevät foorumin perusosiot, mutta eivät salaosioita.

*VIP PREMIUM ja *VIP-MUUT-ryhmiin voi anoa multa sisäänpääsyä ja sähän oot nyt itsekin tuossa Fanfiction-ryhmässä mukana, eli myös sulla on erityisväri. Täällä ei ole mitään sellaista, että mä vaan mielivaltaisesti päätän, että nyt tuo ja tuo pääsee tuohon ryhmään. Tää alkuperäisjäsen-juttu on eri asia. Näiden ihmisten rekisteröintipäiväämärän voi hyvin katsoa tuolta Käyttäjät-kohdasta koska he ovat tänne tulleet.

Sä oot Pipe väärässä, että ois tollasta toivottelua uusille jäsenille. Mä oon ottanut avosylin kaikki uudet vastaan näihin edellämainittuihin ryhmiin, mutta se edellyttää myös kommentoimista. Sulla on ficci tuolla, joten sä saat siellä Ficci-osiossa olla kyllä. Peliosiossa et ottanut, kuin kehityskeskusteluun kantaa.

Mitä tulee offaamiseen, niin mä tiedän, että täällä ihmiset offaa, mutta jos offaa monesta eri asiasta yhdessä topicissa, niin eikös se oo jo vähän liikaa? :roll: Sulla kun jutut rönsyilee ihan liikaa, kuten mä sulle sanoinkin. En mä kiellä sua offaamasta, mutta on vaikeampaa löytää pointia jos ensin puhut vaikka TV-sarja keskustelussa siitä asiasta, sitten vaihdat asiaan toiseen, sitten kolmanteen asiaan, neljään. Tuloksena sekametelisoppa, josta ei ota selvää niin hyvin.

Tässä ei oo nyt kyse siitä, että sua syrjittäis kun sä et saanut väriä, vaan siitä, että sä et oo ollut täällä koko kahta vuotta, ja täysillä oikeuksilla oleva jäsen. Mä toivoisin, ettet kiukuttelis sellaisesta asiasta jos mä haluan antaa mun pitkäaikaisille jäsenille tunnustusta siitä, että ovat jaksaneet olla foorumilla ja kommentoida aktiivisesti siitäkin huolimatta, että sarjassa poikien tilanne on välillä mitä on.. :roll:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Adelia » 01 Tammi 2015, 04:21

Haluaisin lukea fanfictiota. Kenelle pitää lähettää yksityisviestiä ja mitä siinä pitää lukea? tsih Ja mitä tarkoittaa yksityisviestiroolipelit. :miettia:
Kuva

Kuva
Avatar
Adelia
Nysvääjä
Nysvääjä
 
Viestit: 377
Liittynyt: 01 Tammi 2015, 02:51

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Tiiu » 01 Tammi 2015, 09:08

Adelia kirjoitti:Haluaisin lukea fanfictiota. Kenelle pitää lähettää yksityisviestiä ja mitä siinä pitää lukea? tsih Ja mitä tarkoittaa yksityisviestiroolipelit. :miettia:


Pistä yv:tä Siru84:lle, joka myöntää pääsyn ficcien ja yv-pelien maailmaan hesse_happy
Kuva
Allekirjoituskuva: topsu

"We all believe we’re stronger
If we hold it in a little longer
Trying to hide behind a lie
Keeping everything locked inside..."

Annica Milan&Kimmo Blom
Avatar
Tiiu
Lariaksesta riippuvainen
Lariaksesta riippuvainen
 
Viestit: 2375
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 03:14

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Adelia » 01 Tammi 2015, 16:21

Tiiu kirjoitti:Pistä yv:tä Siru84:lle, joka myöntää pääsyn ficcien ja yv-pelien maailmaan hesse_happy


Kiitos avusta. :cheer: Minäpä kyselen. tsih
Kuva

Kuva
Avatar
Adelia
Nysvääjä
Nysvääjä
 
Viestit: 377
Liittynyt: 01 Tammi 2015, 02:51

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 30 Tammi 2015, 01:31

Siirretty "Larias keskustelut muilla keskustelupalstoilla/YouTubessa"-ketjusta:

Siru84 kirjoitti:
Tiimari kirjoitti:By the way.. jos tietää mistä jaksosta spoiler, joka laitetaan aina spoiler-tägiin, on, niin ois kiva et sen kirjottas siihen spoiler-tägin yhteyteen. Tai sit laittaa vaik et "ens viikon jaksosta", jos ei tarkkaa päivää tiedä mistä jaksosta se spoiler on. Tietäs, että millon sen spoilerin uskaltaa lukee. Jos muistaa vielä sillon. :D


MF kirjoitti:No se on vähän hankala koska usein ne jutut mistä puhuu ei välttämättä liity pelkästään yhteen jaksoon tai ei ees tiiä vielä mihin jaksoon ne tulee liittymään, voi olla ihan yleisluontoista spekulointia jostain jutusta mikä me tiietään. Mulla on itellä se sääntö, että laitan kaiken paljastavan spoilereihin. Eli periaatteessa mikään mitä mä laitan spoilereihin ei oo tarkotettu sellasten ihmisten silmille, jotka ei spoilereita lue ;)


Tiimari kirjoitti:Jep, toki on näitä tilanteita, mut sit on niitäkin et tietää, ja kylläpä niitä on välillä Siru ainakin laitellutkin tyyliin "huomisesta jaksosta".


Siru84 kirjoitti: OFFTOPIC

Aloin pohtia tässä sellastakin spoiler-tägiä, jota ois kahta lajia :lol: "spekulaatio spoiler" ja sitten tavallinen spoiler-tägi, jossa ois ihan jaksoista :lol: Niin ja kuvistakin jos sais omat spoiler-tägit :lol: En tiiä näyttäiskö se tyhmältä ;D

Tai kuville omaa spoiler-tägiä oon miettinyt :D


Tiimari kirjoitti:Niin no en tiä onks sillä mitään merkitystä onks se jaksosta vai spekulaatiota. Spoilaavia kuvia ei taida olla muualla ku Juonipaljastuskuvat osastolla, tai en tiedä, mutta ku siis spoiler-tägiähän käytetään muuallakin ihan vaan tavis-kuvienkin kaa. Ja mä oon monesti kirjottanu
"Kuva: [spoiler][/spoiler]" että tietää, että siel on kuva, eikä mitään spoileria. :lol: Et voishan sitä halutessaan vaikka kirjottaa myös
"Spoilaava spekulaatio: [spoiler][/spoiler]" tai jotain, mutta ehkä nyt ei eri spoiler-tägejä tarvii tehä.


Siru84 kirjoitti:Sitä kuvaa juttua meinasinkin, että jos on isoja kuvia, jotka haluaa foorumille laittaa - siis ihan normaaleja, niin niitä varten ei tarvitsisi spoiler-tägiä vaan ois joku oma tägi :lol: Mutta en tiiä hanghead


MF kirjoitti:Kyllä mäkin oon laittanu ja kuviin laitankin lähes poikkeuksetta että esim. "jaksokuvia" tai "huomisesta jaksosta" et sen kyllä tietää jos se on kuva mut tässä olikin kyse spoiereista ;) Mut yleisesti se on usein tosi vaikee ruveta mitää tekstiä kirjottaa et mistä se sisältö kertoo koska mun noi on tosi usein yleisluontoista juttelua ja spekulointia mitä ei voi oikeen mihinkään tiettyyn aikajaksoon sijoittaa.

Eiks muutenkin oo fiksuinta pitää nollatoleranssi jos ei halua spoilereita nähä? Mä en ihan ymmärrä et miks jotain pitää kurkkia kummiskin jos ei haluu spoilaantua...


Tiimari kirjoitti:Pystytteks te sanoon spoilaamatta :lol: , että siis mitä tyyliin ne siel heittää. Jotai tyylii et "ei jaksais kattella tota kuvottavaa homojen kiehnäystä" :lol: vai niinku mitä?


Tiimari kirjoitti:Ois vaan kiva tietää jälkikäteen mitä ihmiset on funtsinu tai ollu mieltä jostain asiasta. Ihan sama asia ku ennakkoon katselijoitten jaksokommentointi. Enhän mä etukäteen teidän keskusteluja lue, mutta tottakai mä luen ne sit ku mäkin oon nähny jakson.


Siru84 kirjoitti:Ymmärrän hyvin tämän. Ja ois toki hyvä jos sille saisi jotenkin tehtyä niin, että ne pystyisit lukemaan :roll: Kun vaan keksisi tavan.


MF kirjoitti:No mä laitan kyllä sen päivän siihen tai ajan jos sen pystyy määrittää. Mut tuollakin ja täällä me puhutaan juttuja mitkä saattaa tapahtua kuukausienkin päästä tai olla spekulaatioita tai muuten vaan sellasta että ei sitä voi oikein mihinkään aikaan sijoittaa. Ymmärrän sun pointin, mut homma tulee vähän turhan vaikeeks meille jos pitäis esim jälkikäteen käydä poistaa spoilertägit ku homma ei enää spoilaa koska kukaan ei täällä varmasti muista mihin kaikkialle on näitä spoiler-tägejä laitellu jotka pitäs sit poistaa tai sanoo et on turvallista lukea :/


Tiimari kirjoitti:Jep, tämäpä tämä, mutta ne jotka tapahtuu huomisessa tai ens viikon jaksossa, niin ne vois merkata. Koska sit ne vois kattoo myöhemmin. Siis minun pitää muistaa itse käydä katsomassa. ;) Mutta noihin tietty ei kirjota mitään päivämäärää, jotka on piiiiiitkän tähtäimen spoilereita.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja MF » 30 Tammi 2015, 01:38

No kun siinä on just se että ens viikonkin spoilereista on usein mahdoton sanoa se tarkka jakso koska eihän me niitä tiedetä vielä. Jos siihen laittaa vaan "ens viikolla" niin sitten sä et kuitenkaan tiedä että onko se päivä jo tullu millon toi tapahtuu. Varsinkin ennakkopuolella puhutaan paljon juttuja joiden tarkkaa päivää ei tiietä vielä. Samoin usein saattaa olla molempia lyhyen ja pitkän aikavälin paljastuksia samassa pohdinnassa mukana.

Laitan siis päivän jos pystyn mut usein se on mahdotonta valitettavasti laittaa :?
Kuva
Kuva
Avatar
MF
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
Lariakselan hyväntahdonlähettiläs
 
Viestit: 11306
Liittynyt: 06 Syys 2012, 15:35

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Tiimari » 30 Tammi 2015, 13:46

MF kirjoitti:No kun siinä on just se että ens viikonkin spoilereista on usein mahdoton sanoa se tarkka jakso koska eihän me niitä tiedetä vielä. Jos siihen laittaa vaan "ens viikolla" niin sitten sä et kuitenkaan tiedä että onko se päivä jo tullu millon toi tapahtuu. Varsinkin ennakkopuolella puhutaan paljon juttuja joiden tarkkaa päivää ei tiietä vielä. Samoin usein saattaa olla molempia lyhyen ja pitkän aikavälin paljastuksia samassa pohdinnassa mukana.

Laitan siis päivän jos pystyn mut usein se on mahdotonta valitettavasti laittaa :?

No jos tietää et se on JOKU ens viikon jaksoista, niin voi laittaa "ens viikolla". Sit sen voi tietty kattoo viikonloppuna.
Kuva

Kuva

Kuva
"People are like shoes. There's a pair for everyone."
Tiimari
Hourulan tähtioppilas
Hourulan tähtioppilas
 
Viestit: 5161
Liittynyt: 19 Kesä 2013, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Natu » 08 Huhti 2015, 07:26

Pystyykö tuohon aukeavaan hymiövalikkoon vaikuttamaan? En millään muista noita koodeja ja ainakin itseäni helpottaisi, että nuo sesonki hymiöt olisi tuolla viimeisenä. Nehän voisi aina kyseisenä aikana nostaa sinne etualalle.
On vaikea unohtaa, kun elämäni on vain tyhjä avaruus ilman sinua.
Avatar
Natu
Lariaksen orja
Lariaksen orja
 
Viestit: 660
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 11:57

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 08 Huhti 2015, 08:06

Natu kirjoitti:Pystyykö tuohon aukeavaan hymiövalikkoon vaikuttamaan? En millään muista noita koodeja ja ainakin itseäni helpottaisi, että nuo sesonki hymiöt olisi tuolla viimeisenä. Nehän voisi aina kyseisenä aikana nostaa sinne etualalle.


Ei pysty vaikuttamaan :hanghead: Hyvä idea tuo kyllä. Nehän olikin ensin viimeisellä sivulla ja siirsin ne ensimmäiselle sivulle sitten...
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 12 Touko 2015, 10:07

Mä nostan taas tän hymiöasian uudelleen esille, mutta sen verran "palo hermot", kun yritin ettiä yhtä hymiöö tolta miljoonan joukosta, että ajattelin vaan heittää kehitysehdotusta. :X Musta siinä ei oo logiikkaa, että jos avaa hymiövalikon, sieltä tulee kaikki muut mahdolliset Merry Christmas, Halloween, Pääsiäinen -hymiö ennen varsinaisia hymiöitä, joita oikeesti käytetään. Koska ei kukaan käytä noita hymiöitä, kun sillon, kun se juhlapyhä on. Tossa "näkyvissä" on kuitenkin niin murto-osa käytetyistä hymiöistä, enkä usko, että kaikki muistaa koodeja, varsinkin, kun ne muuttu sillon. Eiks noi juhlapyhähymiöt ja vuodenaikahymiöt vois heivata viimeiselle sivulle? Tokihan siihen voi jättää nyt vaikka kesähymiöt, mutta kaikki muut viimeseks, koska ei kukaan käytä niitä. Niin siks en oikein ymmärrä, miks ne on tossa ekana vaikeuttamassa oikeesti käytettyjen hymiöiden löytämistä. :?
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 12 Touko 2015, 19:19

Del kirjoitti:Mä nostan taas tän hymiöasian uudelleen esille, mutta sen verran "palo hermot", kun yritin ettiä yhtä hymiöö tolta miljoonan joukosta, että ajattelin vaan heittää kehitysehdotusta. :X Musta siinä ei oo logiikkaa, että jos avaa hymiövalikon, sieltä tulee kaikki muut mahdolliset Merry Christmas, Halloween, Pääsiäinen -hymiö ennen varsinaisia hymiöitä, joita oikeesti käytetään. Koska ei kukaan käytä noita hymiöitä, kun sillon, kun se juhlapyhä on. Tossa "näkyvissä" on kuitenkin niin murto-osa käytetyistä hymiöistä, enkä usko, että kaikki muistaa koodeja, varsinkin, kun ne muuttu sillon. Eiks noi juhlapyhähymiöt ja vuodenaikahymiöt vois heivata viimeiselle sivulle? Tokihan siihen voi jättää nyt vaikka kesähymiöt, mutta kaikki muut viimeseks, koska ei kukaan käytä niitä. Niin siks en oikein ymmärrä, miks ne on tossa ekana vaikeuttamassa oikeesti käytettyjen hymiöiden löytämistä. :?
Samaa mieltä, vuodenaikahymiöt viimeiselle sivulle.
Pikkuinen
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
 
Viestit: 4672
Liittynyt: 13 Touko 2013, 22:42

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 12 Touko 2015, 20:30

Miltäs nyt näyttää Hymiö-osasto? ;) Yritin laitella noita vähän sillee, että jos on monta samaa hymiötä, mutta eri ilmeillä, niin ne samaan satsiin jne. Vaikea selittää, mutta ehkä sen näkee ;)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 15 Joulu 2015, 20:18

Täytyy nipottaa asiasta, johon olen täällä törmännyt, eikä sitä ymmärtääkseni valvota mitenkään. Jos haluaa lisätä viestin ketjuun, johon on itse viimeksi kirjoittanut, niin kirjoitetaan uusi viesti vaikka vain muutama minuutti edellisen viestin jälkeen. Tuplapostauksen välttäminen on mielestäni mainittu aiemmin Lariakselan ohjeissa, mutta nyt sitä ei siellä enää ole (Siru korjatkoon, jos olen väärässä). Joka tapauksessa, ymmärrykseni mukaan tuplapostaaminen ei kuulu suositeltavaan foorumikirjoittelutapaan: Useimmilla foorumeilla se on kielletty ja valvojat yhdistelevät saman kirjoittajan peräkkäiset tekstit.

Voisiko täälläkin kiinnittää huomiota tuplapostaamisen vähentämiseen ja sen valvomiseen? Jos sama käyttäjä kirjoittaa ketjuun uudestaan heti edellisen viestinsä perään, hän muokkaisi edellistä viestiään, eikä kirjoittaisi uutta.

En usko, että tämä työllistäisi kauheasti valvojia. Kyllä käyttäjät huomaisivat muutamien viestien yhdistelyjen jälkeen, että mikä on toimintatapa ja toimivat uuden ohjeen mukaan jatkossa. Välillä täytyy tietenkin hieman ravistella, koska unohduksia sattuu. :)
Pikkuinen
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
 
Viestit: 4672
Liittynyt: 13 Touko 2013, 22:42

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 15 Joulu 2015, 20:23

Mä oon tuplannu esim kuva-ketjuissa sen takia, että jos ihmiset on nähny jo edellisen kuvan mut eivät ole sitä kommentoineet, jos muokkaan viestiä, jotkut kuvat saattaa mennä pojista ohi kokonaan. :?
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 15 Joulu 2015, 20:24

Pikkuinen kirjoitti:Täytyy nipottaa asiasta, johon olen täällä törmännyt, eikä sitä ymmärtääkseni valvota mitenkään. Jos haluaa lisätä viestin ketjuun, johon on itse viimeksi kirjoittanut, niin kirjoitetaan uusi viesti vaikka vain muutama minuutti edellisen viestin jälkeen. Tuplapostauksen välttäminen on mielestäni mainittu aiemmin Lariakselan ohjeissa, mutta nyt sitä ei siellä enää ole (Siru korjatkoon, jos olen väärässä). Joka tapauksessa, ymmärrykseni mukaan tuplapostaaminen ei kuulu suositeltavaan foorumikirjoittelutapaan: Useimmilla foorumeilla se on kielletty ja valvojat yhdistelevät saman kirjoittajan peräkkäiset tekstit.

Voisiko täälläkin kiinnittää huomiota tuplapostaamisen vähentämiseen ja sen valvomiseen? Jos sama käyttäjä kirjoittaa ketjuun uudestaan heti edellisen viestinsä perään, hän muokkaisi edellistä viestiään, eikä kirjoittaisi uutta.

En usko, että tämä työllistäisi kauheasti valvojia. Kyllä käyttäjät huomaisivat muutamien viestien yhdistelyjen jälkeen, että mikä on toimintatapa ja toimivat uuden ohjeen mukaan jatkossa. Välillä täytyy tietenkin hieman ravistella, koska unohduksia sattuu. :)


Itse harrastan tuplapostaamista sen takia välillä koska ajattelen ettei sitä mun vanhaa viestiä enää uudestaan lueta ja huomata jos sinne on lisätty jotakin :hanghead: Ja uusi viesti kiinnittää huomion paremmin kuin se että muokkaat vanhaa jolloin kukaan ei voi tietää onko sinne lisätty tekstiä vai ei :roll: Mutta ymmärrän kyllä ettei se näytä hyvältä ja kuuluukin foorumin käytäntöihin, mutta täällä en oo siitä nipottanut siksi koska harrastan sitä itsekin :lol:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 15 Joulu 2015, 20:29

Siru84 kirjoitti:
Pikkuinen kirjoitti:Täytyy nipottaa asiasta, johon olen täällä törmännyt, eikä sitä ymmärtääkseni valvota mitenkään. Jos haluaa lisätä viestin ketjuun, johon on itse viimeksi kirjoittanut, niin kirjoitetaan uusi viesti vaikka vain muutama minuutti edellisen viestin jälkeen. Tuplapostauksen välttäminen on mielestäni mainittu aiemmin Lariakselan ohjeissa, mutta nyt sitä ei siellä enää ole (Siru korjatkoon, jos olen väärässä). Joka tapauksessa, ymmärrykseni mukaan tuplapostaaminen ei kuulu suositeltavaan foorumikirjoittelutapaan: Useimmilla foorumeilla se on kielletty ja valvojat yhdistelevät saman kirjoittajan peräkkäiset tekstit.

Voisiko täälläkin kiinnittää huomiota tuplapostaamisen vähentämiseen ja sen valvomiseen? Jos sama käyttäjä kirjoittaa ketjuun uudestaan heti edellisen viestinsä perään, hän muokkaisi edellistä viestiään, eikä kirjoittaisi uutta.

En usko, että tämä työllistäisi kauheasti valvojia. Kyllä käyttäjät huomaisivat muutamien viestien yhdistelyjen jälkeen, että mikä on toimintatapa ja toimivat uuden ohjeen mukaan jatkossa. Välillä täytyy tietenkin hieman ravistella, koska unohduksia sattuu. :)


Itse harrastan tuplapostaamista sen takia välillä koska ajattelen ettei sitä mun vanhaa viestiä enää uudestaan lueta ja huomata jos sinne on lisätty jotakin :hanghead: Ja uusi viesti kiinnittää huomion paremmin kuin se että muokkaat vanhaa jolloin kukaan ei voi tietää onko sinne lisätty tekstiä vai ei :roll: Mutta ymmärrän kyllä ettei se näytä hyvältä ja kuuluukin foorumin käytäntöihin, mutta täällä en oo siitä nipottanut siksi koska harrastan sitä itsekin :lol:
Se epäilemättä vaatii jokaiselta harkitumpaa kirjoittamista ja toisaalta, kyllä käyttäjät lukevat samoja ketjuja uudestaankin, kun miettivät mitä itse kommentoisivat. Eivät kaikki kommentoi heti ensimmäisen lukukerran jälkeen. Silloin muokattu teksti tulee kyllä huomioiduksi.
Pikkuinen
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
Pakkohoidossa oleva Larias-fanittaja
 
Viestit: 4672
Liittynyt: 13 Touko 2013, 22:42

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 15 Joulu 2015, 20:45

Pikkuinen kirjoitti:
Siru84 kirjoitti:
Pikkuinen kirjoitti:Täytyy nipottaa asiasta, johon olen täällä törmännyt, eikä sitä ymmärtääkseni valvota mitenkään. Jos haluaa lisätä viestin ketjuun, johon on itse viimeksi kirjoittanut, niin kirjoitetaan uusi viesti vaikka vain muutama minuutti edellisen viestin jälkeen. Tuplapostauksen välttäminen on mielestäni mainittu aiemmin Lariakselan ohjeissa, mutta nyt sitä ei siellä enää ole (Siru korjatkoon, jos olen väärässä). Joka tapauksessa, ymmärrykseni mukaan tuplapostaaminen ei kuulu suositeltavaan foorumikirjoittelutapaan: Useimmilla foorumeilla se on kielletty ja valvojat yhdistelevät saman kirjoittajan peräkkäiset tekstit.

Voisiko täälläkin kiinnittää huomiota tuplapostaamisen vähentämiseen ja sen valvomiseen? Jos sama käyttäjä kirjoittaa ketjuun uudestaan heti edellisen viestinsä perään, hän muokkaisi edellistä viestiään, eikä kirjoittaisi uutta.

En usko, että tämä työllistäisi kauheasti valvojia. Kyllä käyttäjät huomaisivat muutamien viestien yhdistelyjen jälkeen, että mikä on toimintatapa ja toimivat uuden ohjeen mukaan jatkossa. Välillä täytyy tietenkin hieman ravistella, koska unohduksia sattuu. :)


Itse harrastan tuplapostaamista sen takia välillä koska ajattelen ettei sitä mun vanhaa viestiä enää uudestaan lueta ja huomata jos sinne on lisätty jotakin :hanghead: Ja uusi viesti kiinnittää huomion paremmin kuin se että muokkaat vanhaa jolloin kukaan ei voi tietää onko sinne lisätty tekstiä vai ei :roll: Mutta ymmärrän kyllä ettei se näytä hyvältä ja kuuluukin foorumin käytäntöihin, mutta täällä en oo siitä nipottanut siksi koska harrastan sitä itsekin :lol:
Se epäilemättä vaatii jokaiselta harkitumpaa kirjoittamista ja toisaalta, kyllä käyttäjät lukevat samoja ketjuja uudestaankin, kun miettivät mitä itse kommentoisivat. Eivät kaikki kommentoi heti ensimmäisen lukukerran jälkeen. Silloin muokattu teksti tulee kyllä huomioiduksi.


Oon kyllä samaa mieltä Sirun kanssa. Kyllä se teksti menee monta kertaa ohi, jos kommenttia on vaan muokattu. Ei sitä enää lueta tai kukaan sitä huomaa. :roll: Esim ennakkokeskustelu elää koko ajan ja tulee uusia ajatuksia mieleen niin eipä sitä kukaan enää ehdi huomata, jos muokkaat viestiä, kun se kommentti on jo luettu. :roll: Ja sitä paitsi, mä en ainakaan jaksa sellasta itse, että mun pitäis harkita ja miettiä jokainen kommenttini alusta loppuun vaan mä usein kirjotan vaikka jaksosta mitä mieleen tulee. En pidä sellasesta kirjottelusta, että kirjottaisin jonkun yhden kommentin puoleen tuntiin, kun sitä pitäisi harkita ja viilata ja miettiä sata kertaa.
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 15 Joulu 2015, 20:50

Pikkuinen kirjoitti:Se epäilemättä vaatii jokaiselta harkitumpaa kirjoittamista ja toisaalta, kyllä käyttäjät lukevat samoja ketjuja uudestaankin, kun miettivät mitä itse kommentoisivat. Eivät kaikki kommentoi heti ensimmäisen lukukerran jälkeen. Silloin muokattu teksti tulee kyllä huomioiduksi.


Niin onhan se noinkin, mutta entäpä jos olisi tällainen tilanne, jossa mä olen vaikka useampi kuukausi sitten sanonut jotain jossain topicissa, eikä kukaan muu ole sinne sen jälkeen kirjoittanut. Ja nyt mä haluaisinkin uudestaan kirjoittaa sinne samaan topiciin jotain muuta, joka ei millään tavalla liity enää siihen kuukausia sitten kirjoitettuun juttuun. Mitä silloin pitäisi tehdä? Pitäiskö mun muokata siihen vanhaan viestiin se uusi juttu, mikä tarkoittaisi, että kukaan ei sitä uutta huomaa? :roll:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Del » 15 Joulu 2015, 20:53

Siru84 kirjoitti:
Pikkuinen kirjoitti:Se epäilemättä vaatii jokaiselta harkitumpaa kirjoittamista ja toisaalta, kyllä käyttäjät lukevat samoja ketjuja uudestaankin, kun miettivät mitä itse kommentoisivat. Eivät kaikki kommentoi heti ensimmäisen lukukerran jälkeen. Silloin muokattu teksti tulee kyllä huomioiduksi.


Niin onhan se noinkin, mutta entäpä jos olisi tällainen tilanne, jossa mä olen vaikka useampi kuukausi sitten sanonut jotain jossain topicissa, eikä kukaan muu ole sinne sen jälkeen kirjoittanut. Ja nyt mä haluaisinkin uudestaan kirjoittaa sinne samaan topiciin jotain muuta, joka ei millään tavalla liity enää siihen kuukausia sitten kirjoitettuun juttuun. Mitä silloin pitäisi tehdä? Pitäiskö mun muokata siihen vanhaan viestiin se uusi juttu, mikä tarkoittaisi, että kukaan ei sitä uutta huomaa? :roll:


Ja mun mielestä kirjottamisesta menee maku, jos pitää alkaa viilaan ja harkitseen jokaista kommenttia jonka kirjottaa vaikka esim jaksokeskusteluun. :roll: Ei mua ainakaan inspaa enää kommentoida ees mitään, jos pitää kaikki miettii alusta loppuun ja kirjottaa yhtä kommenttia tyyliin puol tuntia sen takia. Ja tosissaan, minkä sille voi, jos joku ei kommentoi sun "elämän pientä iloa" vaikka ja sit haluat kirjottaa sinne kahen viikon päästä uuden asian nii eihän siinä oo mitään järkee, ettet sais tuplapostata. Sama poikien kuvien suhteen. Monta kertaa oon laittanu kuvan vaik Ronnysta ja nähny, että esim 3 jäsentä on lukenu aluetta mut ei kommentoinu kuvaa (en aina itsekään kommentoi). Sit huomaankin, että Ronnysta oli toinenkin kuva niin jos muokkaan sitä viestii niin nää kyseiset ihmiset ei välttämättä nää sitä kuvaa ollenkaan, koska eivät avaa kuvakeskustelua enää uudestaan ku ehkä seuraavan kerran sillon kun tulee uus kuva eli viikon päästä.
Kuva
Avatar
Del
Lariakselle sydämensä menettänyt
Lariakselle sydämensä menettänyt
 
Viestit: 14513
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy foorumia koskettavista asioista/ongelmista

ViestiKirjoittaja Siru84 » 15 Joulu 2015, 20:55

Del kirjoitti:Oon kyllä samaa mieltä Sirun kanssa. Kyllä se teksti menee monta kertaa ohi, jos kommenttia on vaan muokattu. Ei sitä enää lueta tai kukaan sitä huomaa. :roll: Esim ennakkokeskustelu elää koko ajan ja tulee uusia ajatuksia mieleen niin eipä sitä kukaan enää ehdi huomata, jos muokkaat viestiä, kun se kommentti on jo luettu. :roll: Ja sitä paitsi, mä en ainakaan jaksa sellasta itse, että mun pitäis harkita ja miettiä jokainen kommenttini alusta loppuun vaan mä usein kirjotan vaikka jaksosta mitä mieleen tulee. En pidä sellasesta kirjottelusta, että kirjottaisin jonkun yhden kommentin puoleen tuntiin, kun sitä pitäisi harkita ja viilata ja miettiä sata kertaa.


Sellaiset ketjut jotka elää koko ajan, niin sellaisiin olisi todella hankala alkaa muokkaamaan viestejä sillä ne eivät välttämättä tulisi nähdyiksi foorumilla. Myönnän itse ainakin, että multa menee muokatut viestit ohi silmien ellei se viesti ole kokonaan uusi. Ja mullekin saattaa tulla just jaksoista uutta sanottavaa myöhemmin jonka takia laitan uuden viestin koska se mun aiempi viesti on tällöin luettu, kuten Del tuossa sanoikin. Toki ihmiset lukee viestejä moneen kertaan, mutta jos mulla olisi vaikka kysymys siinä mun viestissäni, niin on mahdollista että se jää huomioimatta. Ellei sitä sitten laita eri värillä/tummennuksella jolloin sen näkyvyys toki on parempi, mutta itse en näe tuplaapostaamisessa ongelmaa, ellei se ole flodaamista viestejä viestin perään.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos topsu ja Del :hug:
Avatar
Siru84
Lariakselan pomo since 8.6.2012
Lariakselan pomo since 8.6.2012
 
Viestit: 21425
Liittynyt: 08 Kesä 2012, 02:55
Paikkakunta: Tampere

EdellinenSeuraava

Paluu Foorumin säännöt, ohjeet ja tiedotteet / Forum's rules, instructions and announcements

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron